Zašto je dobra razina željeza u krvi važna?
Datum objave Subota, 11 Veljača 2023

Zašto je dobra razina željeza u krvi važna?

Zimsko vrijeme pojačalo je tvoj umor, iscrpljenost i slabost, a uz to svi oko tebe primjećuju bljedoću na tvome licu? Možda nije riječ o zimi, već o nedostatku željeza u krvi! Sigurno se pitaš: ‘’Od kuda sad željezo? Što to znači? Zašto je važno?’’. 

Dobra razina željeza u krvi je važna jer je to ključna komponenta hemoglobina, proteina u crvenim krvnim stanicama koji se veže na kisik i prenosi ga do tjelesnih tkiva. Bez dovoljno željeza, tijelo ne može proizvesti dovoljno zdravih crvenih krvnih stanica, što dovodi do stanja koje se naziva anemija. Simptomi anemije uzrokovane nedostatkom željeza mogu uključivati ​​umor, slabost, blijedu kožu i probleme s koncentracijom. Važno je imati dovoljno željeza u krvi kako bi tijelo imalo dovoljno kisika za pravilno funkcioniranje.

Osim posljedica nedostatka željeza u tijelu koje smo već naveli, najčešće se javlja oslabljen imunitet, slabi nokti, poremećaji u radu srca (aritmija) i vrtoglavica. Budući da je željezo odgovorno za prijenos kisika do mišića i mozga, niske razine željeza mogu rezultirati i smanjenom izdržljivošću, slaboj koncentraciji i otežanom disanju.


Količina željeza pohranjena u svakoj molekuli hemoglobina ovisi o tome koliko kisika treba prenijeti, primjerice, kada intenzivno vježbaš, nema dovoljno vremena za stvaranje novih molekula pa ti je potrebno više nego inače, dok tijekom razdoblja odmora između ciklusa vježbanja ili dok spavaš će ti manja količina biti dovoljna za korištenje.

S druge strane, koliko željeza ima u tvom tijelu ovisi o tome koliko ti je potrebno za stvaranje novih crvenih krvnih stanica ili zamjenu starih, ali u prosjeku želiš dobiti 12-15 miligrama željeza dnevno kao odrasli muškarac ili 8-10 miligrama dnevno kao odrasla žena.

Ako prehranom ne unosiš dovoljno željeza, to može biti opasno. Kako bi razinu željeza u krvi držao/-la pod kontrolom, probaj u svoj organizam unijeti namirnice kao što su: crveno meso, riba, suho voće, zeleno lisnato povrće, žitarice i mahunarke. Uz unos ovih namirnica bogatih nutrientom željeza, isprobaj dodatak prehrani koji će savršeno poduprijeti tvoje podizanje razine željeza u krvi, a riječ je o Multivitamins + Minerals Premium BioLife. 

Tvoj Garden TIM

Klub vjernih kupaca

Prijavom u klub vjernih kupaca ostvaruješ trajni popust od 5% do 13% koji vrijedi zauvijek!

PRIDRUŽI SE KLUBU