organski prirodno zdravo
Zašto kardio NIJE najbolje rješenje za mršavljenje?

Novosti

Zašto kardio NIJE najbolje rješenje za mršavljenje?

Studije pokazuju da je HIIT (intervalni trening visokog intenziteta) najbolja vrsta treninga za gubitak masnoća!

HIIT trening se sastoji od perioda intenzivnog vježbanja (npr. sprintanje ili čučnjevi) koji traju par minuta, kombiniranog s periodima odmaranja.

Ako pokušavaš smršaviti, a kardio vježbe kao npr. joggiranje, hodanje ili bicikliranje ti nikako ne pomažu, sada znaš zašto:

1. MANJA POTROŠNJA KALORIJA

Umjereni kardio obično rezultira u manjoj potrošnji kalorija u usporedbi s intenzivnijim treninzima jer se tijelo brzo privikne na regularne umjerene kretnje te svaki puta troši sve manje energije ponavljajući istu radnju.

Tako pola sata joggiranja petnaesti dan će potrošiti manje kalorija nego joggiranje pola sata koje si odradio/la prvi dan.

2. GUBITAK MIŠIĆNE MASE

Kardio može uzrokovati gubitak mišićne mase. Masne naslage su energija (kalorije) koju moramo nekako izgubiti. Kalorijski minus nužan je za gubitak kila.

No kada gubimo na težini, naše tijelo ne pravi dovoljno dobru razliku između mišića i masti. To znači da kada smo u kalorijskom minusu naše tijelo će koristiti naše masne naslage, ali i naše mišiće (!), kao zalihe energije.

Taj gubitak mišića se s kardiom često intenzivira jer mišići nisu dovoljno opterećeni. Kod HIIT-a, s druge strane, gubitak mišića je daleko manji jer su mišići više opterećeni.

3. KALORIJE SE GUBE JEDINO TIJEKOM VJEŽBANJA

Kod umjerenih kardio treninga gubiš samo kalorije koje si potrošio/la za vrijeme samog vježbanja. S druge strane, kod HIIT-a i ostalih treninga koji zahtijevaju veći napor mišića tijelo gubi kalorije i nakon što je vježba završila!

Taj „post-exercise burn“ traje satima nakon što je naporni trening završio dok se mišići oporavljaju te troši dodatnu energiju s čime topi dodatne masti.

4. POTENCIJALNO POVEĆAN APETIT

Nakon kardia smo često gladniji nego nakon treninga tipa HIIT te lakše nadoknadimo teško izgubljene kalorije: sjeti se samo kako ogladniš nakon plivanja po ljeti!

HIIT, s druge strane, kod većine ljudi smanjuje apetit.

To ne znači da ne bi smio/smjela raditi kardio. Naprotiv! Kardio je odličan način za zagrijavanje prije ozbiljnije tjelovježbe, on osnažuje srce i kardiovaskularni sistem te poboljšava kondiciju i izdržljivost.

Ali ako pokušavaš izgubiti masne naslage i pritom izgraditi ili tonirati mišiće, HIIT ili sličan intenzivniji program (kao npr. tjelovježba s utezima) je bolje rješenje.

Ako želiš znati odakle nam informacije, baci oko na ovu studiju! Ili nam vjeruj na riječ, nazovi najbližu teretanu i otiđi na pokazni trening.

Mi se obično ne možemo ustati nakon ovakvog treninga, ali obožavamo kako nam je zategnuto tijelo već nakon par tjedana!

Tvoj Garden tim

OSTAVITE PORUKU