Garden vijesti

Pripremanje hrane unaprijed

07.11.2017. 13:20:05
Pripremanje hrane unaprijed

Svi smo mi ponekad spavalice, nije li tako? Jeste li i vi jedni od onih koji stisnu snooze čak i par puta? Nama možete priznati… Koliko god je pravovremeno buđenje korisno za nas, kako bismo imali dovoljno vremena za jutarnju jogu, „tibetance“ pa makar samo dobro istezanje, ponekad nas jednostavno umor od prethodnog dana pobijedi u našim najboljim namjerama. Još ako tome dodamo jutarnju šetnju s najdražim nam ljubimcem, vremena za kvalitetan doručak, a pogotovo brzu pripremu ručka često više nemamo.

Jutarnja ludnica

Što se u takvim slučajevima događa? Nekoliko stvari je dosta često; trpamo doručak niz grlo suviše brzo, u boljem slučaju grabimo prvu voćku koja nam dođe pod ruku ili ćemo posegnuti za planom B te čaj, kavu i pecivo kupiti vani. Sve nas to dovodi do činjenice da ćemo vrlo brzo ogladnjeti te početi misliti o ručku.

Obično, kad otkuca 11 sati ili podne, dobrano smo već gladni, možda već nešto grickamo, skrolamo web stranice dostava, listamo letke, odlazimo do obližnjeg dućana ukoliko nemamo mogućnost ručati u restoranu/menzi na poslu, jer glad je ozbiljna stvar.  Ni jedna od ovih opcija nije idealna i baš nam se ne sviđa.

Plan „Z - U“ ili „Zdravljem do uštede“

Jeste li već isprobali ili barem razmišljali o tjednoj ili polutjednoj pripremi hrane?

Dugoročno zdravi plan, tzv. „Z-U“ plan; započeti svaki dan smireno te zdravim, kvalitetnim doručkom, pomoći će nam pozitivno i veselo ga provesti te privesti kraju. Ručak nam naravno također u tome pomaže. Dodatna pozitivna vijest je da ćete u tom procesu čak i uštedjeti! 

Koraci u provedbi našeg plana prilično su jednostavni: izdvojite neko vrijeme nedjeljom kako biste pripremili namirnice za nekoliko jela koje ćete onda pripremati kroz tjedan. Naravno, ne želite provesti pola vikenda u kuhinji sjeckajući, sat ili dva bit će sasvim dovoljni. Čak možete jedno ili dva jela već i potpuno pripremiti te time osigurati zdrave doručke, grickalice, ručkove, čak i večere barem do sredine tjedna, kad proces možete ponoviti, izdvajajući sat vremena za novu pripremu.  

Par jednostavnih ideja

…za doručak

Pripremite chia puding koji će „odležati“ preko noći te biti spreman sljedeće jutro za vaš energičan početak dana. Slično možete s granola pločicama od raznih sjemenki i sušenog voća, nekim voćnim i povrtnim shakeovima i smoothijima, ovisno o voću te voćnim salatama - voće očistite, nasjeckajte te spremite u plastične posudice pa pomiješajte u jutro po želji ili već pripremite voćnu salatu (u tom slučaju malo poprskajte voće limunom kako ne bi potamnilo).

…za ručak i večeru

Ukoliko jedete meso, pečena piletina ili puretina idealne su za ovakve pripreme. Meso je ukusno i toplo i hladno, a možete ga po želji dodavati raznim jelima te tako „pojačati“ vaš obrok. Bilo da se radi o ukusnom domaćem sendviču s piletinom i povrćem na finom raženom kruhu, dodatku gustoj povrtnoj juhi, salati ili pečenom povrću, s pečenom piletinom ne možete pogriješiti.

Dodatak proteina ovakvim laganim povrtnim jelima zadržat će vas duže sitima, jer proteinima treba duže da se probave, a nakon jela bez mnogo ugljikohidrata nećete osjećati kamen u želucu te se osjećati pospanima kad vam to ne treba.

Jesen zove „šarene kombinacije“

Šarena topla variva i kremaste juhice idealni su za tmurne i hladne dane pred nama. Bogati vitaminima, prirodne su „dizalice“ raspoloženja i svakako imuniteta, čemu sami pogled na zdjelicu punu šarenila mami osmijeh na naša lica! Ako je količina koju ste pripremili prevelika, variva možete zamrznuti te kasnije koristiti po želji, čime ponovno štedite i vrijeme i novac.

Dodatno što preporučujemo za brzopoteznu pripremu su sezonske salate te pečeno ili kuhano povrće. Kako smo ranije predložili, ovakve kombinacije možete obogatiti mesom ili brzinski grilanim tofuom ili tempehom.

Za sve predložene kombinacije nemojte se puno opterećivati mozganjem, spontano i eksperimentalno „ispraznite“ frižidere, sigurni smo da nećete pogriješiti.

..za popodnevnu slasticu

Svi se mi volimo nagraditi nečim slatkim, a ako je taj slatkiš i zdrav, pozitivno raspoloženje samo što ne pršti iz nas! Osjećamo se super, učinili smo nešto dobro za sebe danas, a time pozitivnu „vibru“ širimo i oko nas! Jeste li ikada razmislili o tome na ovaj način? Probajte, nama ima smisla. Za ovakve prilike predlažemo vrlo jednostavno –  voćnu salatu od sezonskog voća. A ako imate malo više vremena i guštate eksperimentirajući s okusima, probajte napraviti zdrave granola pločice. Igrajte se kombinacijama zdravih sjemenki i sušenog voća, sa ili bez dodatka meda ili nekog drugog prirodnog zaslađivača i povezujućeg sredstva.

Koliko god bile ozbiljne i korisne, ako ovakve pripreme shvatite kao istraživanje, vjerujte nam, uživat ćete u „igranju“ kao mala djeca!          

Prijavite se na naš newsletter!

Prvi saznajte najnovije proizvode u Garden ponudi

T: +385 1 6666 068E: info@garden.hr

American ExpressDiners Club InternationalVisaMasterCardMaestroDiscoverCorvusPay