organski prirodno zdravo
Ozbiljne posljedice dehidracije

Novosti

Ozbiljne posljedice dehidracije

Tijelo bebe se sastoji od čak 75% vode, dok se starenjem taj postotak smanjuje te opada na otprilike 55% kod starijih ljudi.

Potrebe za vodom se ne mijenjaju samo iz godine u godinu, već iz sata u sat! No koliko vode nam zapravo treba ovisi o previše faktora da bi se moglo primijeniti pravilo 8 čaša na dan.

Neki od faktora su:

KLIMA
Što je vanjska temperatura viša, to trebamo piti više vode.

KRETANJE
Ako se više krećemo, više ćemo trošiti energije te tako izgubiti vodu u tijelu za potrebe termoregulacije.

ZNOJENJE
Neki se ljudi prirodno znoje više te će stoga trebati više vode da nadoknade taj gubitak.

UNOS HRANE
Vodu dobivamo kako iz pića tako i iz hrane te stoga trebamo piti više vode ako smo cijeli dan grickali slani kikiriki nego ako smo srkali pileću juhicu.

Što se dogodi kada smo dehidrirani?

FIZIČKE POSLJEDICE
Povećan umor i smanjena izdržljivost

Kod fizičkih napora kao npr. hodanje, trčanje ili vježbanje. Dakle prije treninga ili duljeg kretanja potrebno je dobro se hidratizirati kako bismo izbjegli umor.

EMOCIONALNE POSLJEDICE 
Gubitak motivacije i letargija 

Studije pokazuju da kada smo dehidrirani osjećamo se umorno, nevoljko i nemotivirano, tako da kada se osjećaš loše - prvo i najjednostavnije rješenje je: popij čašu vode!

KOGNITIVNE POSLJEDICE
Manjak koncentracije i oslabljeno pamćenje

Dehidracija ne djeluje samo na naše mišiće već i na naš mozak! Studije su pokazale da čak i umjerena dehidracija smanjuje koncentraciju, pamćenje te čak i snagu percepcije.

Nažalost istraživanja pokazuju da naš osjećaj za žeđ nije dovoljno precizan u informiranju našeg tijela koliko vode trebamo piti te da je velik broj ljudi zapravo u konstantno umjereno dehidriranom stanju.

RJEŠENJE?

Nažalost ne postoji univerzalno rješenje, no svakako izgleda da bismo trebali piti više vode nego što to žeđ traži od nas.

Par znanstvenih organizacija predlaže dnevni unos vode za odraslu osobu između 2 i 3 litre vode, s time da muškarci trebaju više vode nego žene.

To je vjerujemo daleko više nego što itko od nas pije, tako da smo si mi odmah napunili bočicu čim smo ovo pročitali.

Ako želiš znati više o ulozi vode u svom tijelu čekiraj ovu zanimljivu studiju iz koje smo izronili ove informacije za tebe! Inače: keep calm and drink water.

Tvoj Garden tim

Ostavite poruku OSTAVITE PORUKU