organski prirodno zdravo
Najzdravija brašna: bezglutenska, integralna i bogata proteinima!

Novosti

Najzdravija brašna: bezglutenska, integralna i bogata proteinima!

Bijelo brašno je došlo na loš glas u zadnje vrijeme. Mi ti donosimo razloge zašto, ali i zdravije alternative!

1. BIJELO BRAŠNO JE PRERAĐENO

Bijelo brašno se proizvodi od pšenice kojoj je skinuta prirodna vanjska ovojnica. Takva brašna su popularna radi privlačnije bijele boje i lakše probavljivosti. No postupkom skidanja ovojnice se također uklanjaju i mnogi zdravi minerali, vitamini i vlakna koji se prirodno nalaze u njoj.

Brašna kojima ovojnica nije skinuta se nazivaju integralna brašna. Ona  polako dobivaju sve više na popularnosti kako se potrošači informiraju o zdravim svojstvima manje prerađenih brašna koja su daleko bogatija nutritivnim tvarima.

Primjeri integralnih brašna:

EKO BRAŠNO OD INTEGRALNE RIŽE
EKO BRAŠNO OD INTEGRALNOG PIRA

2. PŠENIČNO BRAŠNO SADRŽI GLUTEN

Pšenica prirodno sadrži protein gluten na koji određeni ljudi imaju alergiju koja se naziva celijakija. Ovo je ozbiljna bolest s potencijalno fatalnim posljedicama koju ima samo mali dio populacije.

No u zadnjih par godina mnogi stručni i polu-stručni izvori su počeli spominjati intoleranciju na gluten za koju dio znanstvenika vjeruje da je stvarna preosjetljivost, dok drugi dio smatra da je to izmišljena, pomodna bolest. I iako znanstveni konsenzus još uvijek nije postignut, prodaja bezglutenskih proizvoda je porasla eksponencionalno.

Kako je svako tijelo drugačije, nije loše testirati hipotezu sam na sebi pa tako ako imaš problema s probavom, želucem ili crijevima možeš probati izbaciti proizvode s glutenom iz prehrane i vidjeti da li se osjećaš bolje nakon par tjedana.

Primjeri bezglutenskih brašna:  

EKO BRAŠNO OD PROSA BEZ GLUTENA
EKO BRAŠNO OD HELJDE BEZ GLUTENA

3. PŠENIČNO BRAŠNO SADRŽI NIZAK UDIO PROTEINA

Za bijelo se brašno, kao i za bijelu rižu, često kaže da sadrži  prazne kalorije”. Što to znači?  Kada namirnice imaju mali udio hranjivih tvari kao npr. minerala i vitamina, one obiluju takozvanim praznim kalorijama jer imaju nisku nutritivnu vrijednost. One nam daju energiju, ali ne pridonose našem zdravlju. Kod prerađenog pšeničnog brašna većina kalorija potječe iz takvih praznih ugljikohidrata (oko 85-90%).

Ljudi koji trebaju izgraditi ili oporaviti mišiće (npr. sportaši) pak trebaju veći udio proteina u svojoj prehrani. Iako se rijetko priča o brašnu kao dobrom izvoru bjelančevina, neka brašna zapravo imaju visok udio kvalitetnih proteina. Tako dok pšenica ima tek 10g proteina na 100g brašna, brašno od slanutka ima duplo više – 22g proteina, a laneno brašno čak triput više – 33g.

Tako da ako pokušavaš unijeti više proteina u svoje tijelo, umjesto brašna napravljenih od žitarica, izaberi brašna od sjemenki ili grahorica. 

Primjeri brašna bogatih proteinima: 

EKO BRAŠNO OD SLANUTKA
EKO LANENO BRAŠNO

Nadamo se da na brašno gledaš novim očima i da se slažeš da sva brašna ne zavrjeđuju lošu reputaciju. Sljedeći put kad radiš kolače ili palačinke, neka budu bogati vlaknima, mineralima i proteinima, a ne praznim kalorijama. Kako bismo ti olakšali taj pothvat, stavili smo naša brašna na 20% i 30% popusta! Klikni na: zdrava brašna akcija :)

Vaš Garden tim

Ostavite poruku OSTAVITE PORUKU