organski prirodno zdravo
4 različite vrste zobenih pahuljica - koje su najzdravije?

Novosti

4 različite vrste zobenih pahuljica - koje su najzdravije?

Zobanje nam je najdraža jutarnja aktivnost jer iz zobi dobivamo kompleksne ugljikohidrate. 

Oni našem tijelu daju konstantni, stabilni izvor energije te nas čine sitima puno dulje nego izvori jednostavnih ugljikohidrata, kao što su npr. bijeli kruh ili bijela (ne-integralna) tjestenina.

Zob i zobene pahuljice se dijele na par vrsta ovisno o načinu na koji su procesuirane, tj. obrađene.

Naravno najzdravije vrste su najmanje procesuirane, no one su i najmanje praktične/brze za konzumaciju.

4 tipa zobenih pahuljica su: 

1. OLJUŠTENA ZOB (eng. hulled oats)

Oljuštena zob je cijelo zrno zobi s koje je skinuta teško probavljiva ovojnica zrna. Iako ona nije toliko popularan izbor jer zahtijeva dugo kuhanje (50-60min), ova zob je najmanje procesuiran jestiv tip zobi, što ju čini i najzdravijom opcijom.  

Oljuštena zob sadrži sve nutrijente u izvornom obliku, najveću količinu vlakana te ima najniži glikemijski indeks što znači da najmanje i najsporije podiže šećer u krvi.

2. REZANA ZOB (eng. steel-cut oats)

Ovo je oljuštena zob koja je dodatno razrezana na manje komadiće kako bi se lakše i brže skuhala (30min).

Ovu zob je teže naći na policama dućana makar je praktički jednako zdrava kao i oljuštena zob, a kuha se kraće.

3. KRUPNE ZOBENE PAHULJICE (eng. rolled ili old-fashioned oats)

Krupne zobene pahuljice se dobivaju tako da se oljuštena zob prokuha na pari te zatim izvalja (rolling) kako bi se zrna pretvorila u listiće koji se lakše i brže kuhaju (5-10 min), a mogu se jesti i bez kuhanja.

Takva zob je i lakše probavljiva što je odlično za ljude koji imaju iritabilni sindrom crijeva ili sličnu osjetljivost, ali za šećeraše nije najbolja opcija jer brže podiže šećer u krvi od oljuštene zobi.

4. SITNE ILI INSTANT ZOBENE PAHULJICE (eng. quick ili instant oats)

Dodatnim kuhanjem na pari i intenzivnijim valjanjem dobiva se najprocesuiraniji oblik zobi: sitne ili instant zobene pahuljice.

Možete već i sami zaključiti, od svih tipova zobi one najbrže podižu šećer u krvi, imaju najmanje vlakana, ali su i najlakše probavljive. Za skuhati ih dovoljno je politi ih vrućom vodom, a mogu se i jednostavno pomiješati s hladnim mlijekom.

Iskreno, mi obožavamo ovu žitaricu u svim njenim oblicima! Npr., koristimo oljuštenu zob kada imamo vremena skuhati zobenu kašu, krupnu zob za rađenje home-made granola barova, a instant zobene pahuljice za bebinu kašicu!

Vaš Garden tim

Ostavite poruku OSTAVITE PORUKU