organski prirodno zdravo
2/3 ljudi unosi premalo magnezija. Jesi li među njima?

Novosti

2/3 ljudi unosi premalo magnezija. Jesi li među njima?

Magnezij je bitan mineral u ishrani, no gotovo 2/3 stanovništva zapadnog svijeta ne postiže preporučeni dnevni unos za magnezij!

Manjak magnezija može uzrokovati povišen krvni tlak, smanjenje tolerancije na glukozu i probleme sa živcima.

PRIRODNI IZVORI MAGNEZIJA

Zeleno povrće, orašasti plodovi, sjemenke i neprerađene žitarice najbogatiji su izvori magnezija, no to su upravo i namirnice koje često fale u zapadnjačkoj prehrani koja se oslanja više na meso i prerađene žitarice.

ZA ŠTO SE MAGNEZIJ KORISTI?

Ako se magnezij koristi kod ljudi koji ga imaju premalo, on djeluje opuštajuće kao sedativ, smanjuje depresiju, smanjuje krvni tlak i poboljšava osjetljivost na inzulin.

Većina ljudi koristi magnezij protiv grčeva koji se javljaju npr. kod tjelovježbe ili trudnoće. No dokazi da suplementacija magnezijem smanjuje grčeve nisu čvrsti.

Većina studija nije našla poboljšanje, a neke studije su našle poboljšanje koje je tek na razini placebo efekta (pogledaj citirane izvore na dnu članka).

Ipak, magnezij nije na odmet koristiti jer nema nuspojave ako se koristi u preporučenoj dozi. Tijelo selektivno apsorbira samo koliko mu treba, a ostalo izbaci.  

KOJI MAGNEZIJ IZABRATI?         

Bilo koji oblik magnezija se može koristiti, osim magnezij L-treonata (budući da sadrži premalo elementarnog magnezija po dozi).

Gastrointestinalne nuspojave, kao što su proljev i nadutost, iako rijetke, češće su kada se koristi magnezijev oksid ili magnezijev klorid (zbog nižih razina apsorpcije ova dva oblika).

Općenito, magnezijev citrat se preporuča kao najbolji izbor za suplementaciju.

DOZIRANJE

Preporučeni dnevni unos magnezija je 420 mg za odrasle muškarce i 320 mg za odrasle žene.

Za one koji to ne mogu ostvariti iz hrane, standardna doza magnezija kod suplementacije je 200-400 mg dnevno. Magnezij treba uzimati svakodnevno, uz hranu.

GDJE NABAVITI MAGNEZIJ?

Pa naravno, u tvom najdražem dućanu organske hrane! Pogledaj našu ponudu za magnezij.

Tvoj Garden tim

CITIRANI IZVORI:

Summary of Magnesium – Examine.com

The Importance of Magnesium in Clinical Healthcare. Gerry K. Schwalfenberg and Stephen J. Genuis. Scientifica (Cairo). 2017

Magnesium and Human Health: Perspectives and Research Directions. Abdullah M. Al Alawi, Sandawana William Majoni, and Henrik Falhammar. Int J Endocrinol. 2018

Ostavite poruku OSTAVITE PORUKU