organski prirodno zdravo
15 namirnica za snažniji imunitet!

Novosti

15 namirnica za snažniji imunitet!

Snažan imunološki sustav pomaže nam da budemo zdravi. No mogu li određene namirnice dodatno ojačati imunološki sustav? Saznaj 15 odličnih namirnica za snažniji imunitet u našem članku!

Imunološki sustav se bori protiv patogena, a to su virusi, bakterije i strana tijela koja uzrokuju infekciju ili bolest.

Kad imunološki sustav dođe u kontakt s patogenom, aktivira se tzv. imunološki odgovor. Imunološki sustav onda oslobađa antitijela, koja se lijepe na patogene i ubijaju ih.

Uključivanje specifičnih namirnica u prehranu može ojačati naš "imunološki odgovor". Zdrava, uravnotežena prehrana igra vitalnu ulogu u očuvanju zdravlja. Sljedeća hrana može pomoći u dodatnom jačanju imunološkog sustava:

1. Borovnice

Borovnice sadrže vrstu flavonoida antocijanin, koji ima antioksidativna svojstva koja mogu pomoći jačanju imunološkog sustava. Studija iz 2016. godine navela je da flavonoidi igraju ključnu ulogu u imunološkom sustavu dišnih puteva.

Istraživači su otkrili da su ljudi koji su jeli hranu bogatu flavonoidima imali manje vjerojatnosti da će dobiti infekciju gornjih dišnih puteva ili običnu prehladu od onih koji to nisu činili.

2. Tamna čokolada

Tamna čokolada sadrži antioksidans nazvan teobromin, koji može pomoći u jačanju imunološkog sustava štiteći tjelesne stanice od slobodnih radikala.

Slobodni radikali su molekule koje tijelo stvara kada razgrađuje hranu ili dođe u kontakt sa štetnim tvarima. Slobodni radikali mogu oštetiti tjelesne stanice i mogu pridonijeti bolesti.

3. Kurkuma

Kurkuma je žuti začin koji mnogi koriste u kuhanju. Prisutan je i u nekim alternativnim lijekovima. Konzumiranje kurkume može poboljšati imunološki odgovor osobe. To se događa zbog kurkumina, spoja u kurkumi. Prema studiji iz 2017., kurkumin ima antioksidativna i protuupalna djelovanja.

4. Masna riba

Losos, tuna i druge masne ribe bogat su izvor omega-3 masnih kiselina. Prema studiji iz 2014. godine, dugotrajni unos omega-3 masnih kiselina može umanjiti rizik od reumatoidnog artritisa (RA). RA je kronično autoimuno stanje koje nastaje kada imunološki sustav pogrešno napadne zdrav dio tijela.

5. Brokula

Brokula je još jedan odličan izvor vitamina C. Sadrži i snažne antioksidanse, poput sulforafana. Iz tih je razloga dobar izbor za zdravlje imunološkog sustava.

6. Slatki krumpir

Slatki krumpir bogat je beta karotenom, vrstom antioksidansa koji koži krumpira daje narančastu boju. Beta karoten je izvor vitamina A. Pomaže zdravlju kože i može čak pružiti određenu zaštitu protiv oštećenja kože od ultraljubičastih (UV) zraka.

7. Špinat

Špinat može pružiti potporu imunološkom sustavu jer sadrži mnogo bitnih hranjivih sastojaka i antioksidansa:

flavonoidi
karotenoidi
vitamin C
vitamin E

Vitamini C i E mogu pomoći u podršci imunološkog sustava. Istraživanja također pokazuju da flavonoidi mogu pomoći u sprječavanju prehlade kod inače zdravih ljudi.

8. Đumbir

Ljudi koriste đumbir u raznim slanim jelima, desertima, kao i u čajevima. Prema studiji, đumbir ima protuupalna i antioksidativna svojstva i vjerojatno ima zdravstvene koristi. 

9. Češnjak

Češnjak je uobičajeni kućni lijek za prevenciju prehlade i drugih bolesti. Jedno je ispitivanje razmatralo da li uzimanje dodataka češnjaka koji sadrže alicin smanjuje rizik od prehlade.

Skupina sudionika koji su uzimali placebo imala je više nego dvostruko veći broj prehlada od onih koji su uzimali dodatke češnjaka. Međutim, istraživači su zaključili da je potrebno još istraživanja kako bi se utvrdilo može li češnjak pomoći u sprečavanju prehlade.

10. Zeleni čaj

Zeleni čaj sadrži malu količinu kofeina pa ga možeš koristiti kao alternativu kavi. Njegovo pijenje također može ojačati imunološki sustav.

Kao i borovnice, i zeleni čaj sadrži flavonoide koji potencijalno mogu smanjiti rizik od prehlade.

11. Kefir

Kefir je fermentirano piće koje sadrži žive kulture bakterija korisnih za zdravlje. Neka istraživanja sugeriraju da konzumiranje kefira može ojačati imunološki sustav. Prema pregledu studija iz 2017. godine, različita istraživanja pokazala su da redovita konzumacija kefira može pomoći u:

borbi protiv bakterija
smanjenju upala
povećavanju antioksidacijske aktivnosti

Većina istraživanja koja to podržavaju provedena su na životinjama ili u laboratoriju. Istraživači trebaju provesti dodatna ispitivanja kako bi shvatili kako kefir može spriječiti bolesti kod ljudi.

12. Sjemenke suncokreta

Sjemenke suncokreta mogu biti ukusan dodatak salatama ili pahuljicama za doručak. Bogat su izvor vitamina E. Na isti način kao i drugi antioksidansi, vitamin E potencijalno poboljšava imunološku funkciju. 

13. Bademi

Bademi su još jedan odličan izvor vitamina E. Sadrže i mangan, magnezij i vlakna. Mala šaka ili četvrtina šalice badema zdrav je zalogaj koji može imati koristi za imunološki sustav.

14. Naranče ili kivi 

Naranče i kivi odličan su izvor vitamina C, a to je vitamin kojem se mnogi obraćaju kad osjete naznake prehlade.

Iako znanstvenici još uvijek nisu sigurni kako točno pomaže, vitamin C potencijalno može smanjiti trajanje simptoma prehlade i poboljšati rad ljudskog imunološkog sustava.

15. Crvena paprika

Za ljude koji pokušavaju izbjeći šećer u voću, crvene paprike su odličan alternativni izvor vitamina C!

Tvoj Garden tim 

OSTAVITE PORUKU