organski prirodno zdravo
15 brzih savjeta za smanjivanje količine hrane koja se baca

Novosti

15 brzih savjeta za smanjivanje količine hrane koja se baca

Većini nas bacanje hrane je postalo već navika: kupujemo više hrane nego što nam treba, ostavljamo voće i povrće da se kvari u frižideru ili uzimamo veće porcije nego što možemo pojesti.

Takve navike ne štete samo našem novčaniku, već i okolišu. Kada trošimo hranu, trošimo rad, trud, ulaganja i dragocjene resurse (poput vode, sjemena, hrane itd.) koji se ulažu u njezinu proizvodnju.

Bacanje hrane povećava emisiju stakleničkih plinova i doprinosi klimatskim promjenama.

Između berbe i maloprodaje izgubi se oko 14 posto sve svjetski proizvedene hrane. Ogromne količine hrane također se bace u maloprodaji ili na razini potrošača.

Evo nekoliko jednostavnih savjeta koje možete slijediti kako biste smanjili bacanje hrane!

1. Usvojite zdraviju prehranu

Manje prerađena hrana zahtijeva manje energije za proizvodnju, a isto vremeno je i zdravija za nas!

2. Kupujte samo ono što vam treba

Planirajte svoje obroke. Napravite popis za kupnju i držite ga se te izbjegavajte impulzivne kupnje.

3. Izaberite ružno voće i povrće

Ne sudite hranu prema njenom izgledu! Voće i povrće neobičnog oblika često se baca jer ne udovoljava estetskim standardima proizvodnje. Zrelo voće koristite za smoothieje, sokove i deserte.

4. Organizirajte hranu pametno

Starije proizvode premjestite na prednju stranu hladnjaka ili smočnice, a nove na stražnju. Koristite hermetički zatvorene posude kako biste otvorenu hranu održavali svježom u hladnjaku ili osigurali da su paketi zatvoreni kako bi spriječili ulazak insekata.

5. Naučite čitati deklaracije

"Najbolje upotrijebiti do" u oznaci na proizvodu ukazuje na datum do kada hrana zadržava očekivanu kvalitetu, ali je i nakon toga sigurna za korištenje u prehrani. S druge strane, "upotrijebiti do" je oznaka datuma nakon kojeg se hrana smatra nesigurnom za jelo (u skladu s čl. 14. st. 2. do 5. Uredbe (EZ) br. 178/2002.)

6. Počnite s manjim porcijama

Ne kaže se uzalud da su oči veće od želudca! Ne dajte se prevariti više. Uzmite manje porcije kod kuće ili dijelite velika jela u restoranima.

7. Pokažite ljubav prema ostacima

Ako ne pojedete sve što napravite, zamrznite hranu za kasnije ili ostatke iskoristite kao sastojak drugog obroka.

8. Kompostirajte otpatke od hrane

Umjesto da bacite ostatke hrane, kompostirajte ih. Na taj način vraćate hranjive tvari u tlo i smanjujete svoj ugljični otisak (količinu stakleničkih plinova koju proizvodimo).

9. Poštujte hranu

Ponovno se povežite s hranom čitajući o postupcima njene pripreme. Čitajte o proizvodnji hrane i upoznajte svoje poljoprivrednike. Iznenadit ćete se koliko toga ne znamo o hrani koju jedemo svaki dan!

10. Podržite lokalne proizvođače hrane

Kupnjom lokalnih proizvoda podržavate obiteljske poljoprivrednike i mala poduzeća u vašoj zajednici. Također pomažete u borbi protiv zagađenja smanjenjem udaljenosti dostave za kamione i druga vozila.

11. Poštedite ugroženije vrste riba

Jedite ribu koje ima više u izobilju, poput skuše ili haringe, umjesto onih kojima prijeti prekomjerni ulov, poput bakalara ili tune. Kupujte ribu koja je ulovljena ili se uzgaja održivo, poput ekološki certificirane ribe.

12. Upotrijebite manje vode

Iako je važno da poljoprivrednici koriste manje vode za uzgoj hrane, smanjenje otpadaka hrane također štedi vodene resurse koji su ušli u njezinu proizvodnju. Smanjite potrošnju vode i na druge načine: popravljanjem curenja ili isključivanjem vode dok perete zube!

13. Održavajte tla i vodu čistima

Neki otpatci iz kućanstva potencijalno su opasni i nikada ih ne treba bacati u uobičajenu kantu za smeće. Predmeti kao što su baterije ili mobiteli.

14. Jedite više mahunarki i povrća

Jednom tjedno pokušajte pojesti obrok na bazi mahunarki ili žitarica poput kvinoje. Proizvodnja povrća puno manje opterećuje prirodu nego mesna industrija.

15. Podijelite hranu

Donirajte hranu koja bi inače bila bačena. Primjerice, višak hrane dajte susjedima, prijateljima ili nekome tko nema dovoljno hrane.

Male promjene u našim svakodnevnim navikama mogu imati velik globalni utjecaj. Krenimo u akciju!

OSTAVITE PORUKU