Garden naslovna

Grickanje kroz dan…

27.11.2017. 12:52:17
Grickanje kroz dan…

Jeste li jedni od onih koji neprestano osjećaju glad te posežu za grickalicama, kako bi je, često i bezuspješno zadovoljili?  

Bez obzira bili ozbiljni sportaši ili rekreativci, a možda vam se čini još gore ako niste ni u jednoj od ovih kategorija, no jedno je sigurno, stalno ste gladni. No pitanje je sljedeće, jeste li zaista gladni, jer ste prerano pojeli posljednji obrok ili ste ga preskočili - što je u tom slučaju prilično logično objašnjenje, ili samo osjećate glad, odnosno imate potrebu za novim obrokom? Dodatno, ako vas muči koji kilogram, dva viška kojih se želite riješiti, moguće je da će vaše nezadovoljstvo rasti iz dana u dan.

No ne brinite, doskočit ćemo ovom izazovu. Za potencijalno rješenje vaših briga važna je količina i kvaliteta obroka.

Snaga u brojkama

U ovom slučaju više jest bolje. Povećajte količinu obroka. Pod 'obrocima' mislimo na sve unose hrane, bila to tri glavna obroka; doručak, ručak i večera, bili to međuobroci, odnosno zdravi snackovi. Da, ozbiljni smo, nemojte preskakati niti zanemarivati ni jedan od glavnih obroka u danu. Večera je isto toliko važna kao i doručak, ne vrijedi vam probuditi se gladni više nego što biste trebali biti, noć je vrijeme kad se tijelo odmara, oporavlja i obnavlja od napora koje ste kroz dan prošli, pogotovo ako ste bilo koji oblik sportaša. Isto vrijedi i za doručak, jer kvalitetan početak dana, najbolji je početak dana, najbolji temelj za sve mentalne i fizičke napore koji nas očekuju.  

Protiv dodatne gladi predlažemo vam boriti se zdravim snackovima. Važno je za zamisliti se na tren… kako vam sada izgledaju ti snackovi? Je li to gotovi, 'zdravi' sendvič iz pekare, jer 'Bože moj, pa ima paradajz i zelenu salatu', croissant ili neki drugi oblik bijelog peciva, čokoladica, par šaka čipsa koji ste primijetili i zgrabili usput u uredu, ili 'snack' u obliku još jedne šalice kave, (treća ili četvrta jutros??). Da, sad kada ovako to nabrajamo, a vi čitate, svjesni ste, ni jedan od ovih oblika dodatnih obroka nije koristan, štoviše, ne samo što unosimo tzv. prazne kalorije, dodatno, samo nam još više potiče osjećaj gladi.

U tajmingu je sve

Preporučujemo da pokušate osvijestiti regulaciju gladi vremenskim reguliranjem unosa hrane. Naravno, ne mora to biti 'švicarska točnost', naravno, osluškujte svoje tijelo, no savjet koji će vam svakako pomoći jest, neka vam razmak između obroka bude manji od četiri sata. Dat ćemo primjer, ako jedete prije posla oko 7 sati u jutro, sljedeći obrok (snack) neka vam bude prije 11, obrok nakon toga – ručak oko 13, 14 sati, popodnevni snack (možda prije treninga), u 16 sati, nakon čega večerate oko 20 ili 21 sat. Podsjetimo se, pazite da imate dovoljno vremena nakon zadnjeg obroka i odlaska u krevet – barem dva sata. U suprotnom ćete loše spavati, jer će tijelo probavljati hranu, odnosno raditi u vremenu kad treba odmarati.     

Zdravi snackovi

Pokušajte planirati obroke. Predlažemo vam tjedno pripremanje hrane.

Ako zaista nemate vremena za tjedne pripreme hrane, što ne vjerujemo da je tako, jer za sebe, svoje zdravlje i sreću biste prvo i uvijek trebali imati ili stvoriti vremena; i drugo, zato što zaista ne iziskuje veliko odricanje od vaših uobičajenih aktivnosti... no ako i dalje ne stignete pripremiti hranu dva puta tjedno za ostatak tjedna, barem razmislite o 'pametnim' tj. zdravim grickalicama, snackovima.

Mali obroci moraju biti uravnoteženi baš kao i 'veliki', odnosno, nazovimo ih, 'glavni' – doručak, ručak i večera. Razmišljajte da i u međuobrocima morate unositi zdrave kalorije – razmišljajte o proteinima, zdravim ugljikohidratima pa čak i zdravim mastima.

Evo primjera, ponesite sa sobom orašide ili sezonsko  voće – ili u svom prirodnom obliku, npr. jabuke, kruške, šljive, jagode i slično, ili pripremite kod kuće mini porcije voćne salate. Samu voćku probajte pojačati s malo maslaca od orašida, na primjer kikirikija – pun je proteina i zdravih masti – što će vas zadržati dulje sitima.  Voćnu salatu možete pojačati grčkim jogurtom, također dobrim izvorom i proteina i dobrih masti – no pripazite, čitajte vrijednosti na ambalaži – potražite jogurt s malim postotkom mliječne masti.

Za sličnu, ali slanu verziju predlažemo grickalice od sezonskog povrća (trakice paprike, štapići mrkve…), ili salatu, također pojačanu orašidima i npr. svježim posnim sirom.    

Ako vam glad nije velika, par šaka samo orašida može biti sasvim dovoljna – lješnjaci, orasi, indijski orasi, pistacije, kikiriki – no trudite se izbjegavati prerađene – prepržene i zasoljene verzije, jer bez potrebe unosite dodatnu sol te nezdrave masti na kojima su orašidi termički obrađivani.  

     

I za kraj, mala napomena: umjerenost je vrlina. Nemojmo pretjerivati, više jest bolje – ako je to potrebno, no slušajte svoje tijelo, 'osjetite sebe' – ako ne osjećate potrebu za hranom, nemojte jesti samo iz navike, ili potpuno krivog razloga – nervoze ili još gore – dosade.    

Pretplatite se na naše novosti

Prvi saznajte najnovije proizvode u Garden ponudi

T: +385 1 3906789 E: info@garden.hr